Trening: Startprosessen og motivasjon


Når man først har bestemt seg for at "NÅ skal det bli stram og flott kropp på meg også!" så er det enkelt å komme seg på treningssenteret. For min del, når jeg har bestemt meg for at nå skal jeg klare å trene jevnlig og hardt, så går det fint de to første ukene og etter det så dør det bare helt ut. Det går fra å være seks ganger i uken på treningssenteret til sofaligging med fjernkontrollen i hånden. Mitt problem er at jeg trener alt for hardt i begynnelsen og dreper treningsgleden helt.

Denne gangen har jeg latt det gå en stund med rolig mosjon ute, ca en- to månder med bare kose- trening hvis man kan kalle det det. Først alt denne uken har jeg begynt på styrkeprogram som skal gjøre meg sterkere og strammere fra leggene og opp til skuldrene. Er da så heldig og har en kjæreste som pusher meg litt ekstra og har trent en del før som kan vise meg hvordan jeg øvelsene mine riktig. Prøver å være flink på å rulere på treningen, slik at det ikke blir treningssenteret men også skiturer, svømming og skøytebanen sammen med ungene (er utrolig tungt i ben, rygg og armer å holde et barn fremfor seg og skøyte i tillegg). Klarer jeg å få fire styrkeøkter i uka så skal jeg være storfornøyd med det.


Nå har jeg letet frem den beste motivasjonen (for min del) som skal gi meg et ekstra spark over dørstokken hvis jeg føler for å ligge på sofaen isteden for å ta meg en time med trening som kommer til å gi resultater hvis jeg bare gjør det jeg skal. Det er også bare 127 dager til denne kroppen skal sprade i bikini i Malaga så da er det bare å gjøre øvelsene på programmet å bli klar til å sole en litt mer spretten stump i Spania. Tar gjerne imot tips om hvordan man kan holde motivasjonen oppe! :-)

5 kommentarer

Malin Eggen

09.02.2014 kl.02:31

Man får jo virkelig lyst til å trene når man ser de bildene da :-) jeg trener også styrke 4 ganger i uken. Min motivasjon er egentlig bare at jeg vil se bra ut i bikini til en sommer som er rett rundt hjørnet :-)

Solfrid Pedersen

09.02.2014 kl.08:20

Malin Eggen: det burde være nok motivasjon for min del også, må bare ta meg i nakken hvis jeg viser antydninger til å droppe trening etter trening :-) har du en favoritt blant styrkeøvelsene?

The Hsk

09.02.2014 kl.12:50

Hjelper alltid med inspirasjonsbilder! :) Etterhvert som man ser resultater på seg selv, hjelper jo også dette på motivasjonen. Da ser man jo at treningen hjelper!

Solfrid Pedersen

09.02.2014 kl.15:00

The Hsk: det er sant! Har tatt et før bilde nå så får håpe jeg får tatt et etter-bilde som indpirerer meg til å fortsette :-)

Siv Eikeland

10.02.2014 kl.12:32

Det klarer du uten problem, jeg har samme motivasjonsteknikk, og den gjør under.

Skriv en ny kommentar



BØ!

For kontakt:
shpedersen@outlook.com













gratisdesign av Tonjemt
hits ♡ Design av Tonjemt ♡